Publié le 02/02/2023

De Belgian Travel Confederation (BTC) publiceert op 2 februari, ter gelegenheid van het Brussels Vakantiesalon, haar eerste analyse van de Belgische reismarkt, een “One pager”. Daarnaast kondigt zij haar eerste Travel Intelligence Report aan, met diepgaande analyses van de Belgische markt en trends en tendensen. Dit rapport zal vanaf 10 februari beschikbaar zijn.

Naast de permanente opleiding onder auspiciën van de Belgian Travel Academy en het label CERTA 2023-2024, dat sedert 13 november beschikbaar is, is het nu tijd voor een derde project: Travel Intelligence.

Wat kunt u verwachten van dit eerste rapport?

Een gratis 'one pager' die de belangrijkste elementen van de Belgische reissector als geheel samenvat (zie bijlage), en een dossier van een veertigtal pagina's – betalend- met een analyse van de evolutie van de afgelopen vijf jaar evenals een forecast voor de komende twee jaren (2017-2024). Het rapport geeft een helder beeld van de Belgische toeristische sector in zijn geheel, over alle kanalen heen, evenals van de georganiseerde markt. Het bevat ook een overzicht van de trends en tendensen.

Dit gedetailleerd rapport geeft u allereerst inzicht in de stand van zaken van onze bedrijven, hun evolutie en hun positionering per regio.

Vervolgens komt de kern van de analyse in de vorm van een vergelijking tussen de gehele reismarkt en de georganiseerde markt dat antwoord biedt op volgende vragen:

Waar gaan de Belgen op vakantie? Wat voor soort reizigers zijn ze?  Wat geven ze uit? Voor welk type reis? Hoe verplaatsen ze zich? Hoe boeken zij hun vakanties en zakenreizen?

In het derde deel wordt de balans opgemaakt van de lopende Europese projecten en wat wij daarvan kunnen verwachten. Het zijn projecten waarbij de Belgian Travel Confederation ook betrokken is.

Het rapport wordt afgesloten met een analyse van de trends en tendensen voor de komende jaren en dit op basis van verschillende erkende bronnen. (EU, Euromonitor, WTTC, ...)

Wij danken de klanten van Travelnote die ermee hebben ingestemd hun gegevens anoniem te delen. Dankzij hun steun hebben we de trends van de georganiseerde markt in de afgelopen jaren en de huidige stand van zaken kunnen analyseren. Zij ontvangen naast de bijgevoegde one-pager report een extra pagina waarin deze data worden weergegeven, een interessant instrument om zich nog beter te positioneren.

Bent u actief in de Belgische toeristische sector en wilt u meer weten?

Neem contact met ons op via info@btc-travel.be.

We werken ook graag op maat en beantwoorden zo op mogelijke specifieke vragen.

Meer informatie op www.belgian-travel-confederation.be/nl/travel-intelligence